Magdalena Dobrzańska-Frasyniuk
Założyciel IPS, Prezes Zarządu, Rady Zarządzającej, Prezes Forum Szkół Cambridge w Polsce, Wiceprezes Związku Pracodawców Oświaty w Polsce
Moje wykształcenie
- Stosunki międzynarodowe – Uniwersytet Warszawski
- Mgr dziennikarstwa – Uniwersytet Warszawski
- Certyfikat w zakresie przywództwa i zarządzania szkołą: Wiodące szkoły – Harvard Business School & Harvard Graduate School of Education
- Certyfikat w zakresie przywództwa i zarządzania szkołą: Leading People – Harvard Business School & Harvard Graduate School of Educ
- International Baccalaureate Professional Development, proces autoryzacji IB World School
- Cambridge Assessment International Education, Cambridge International Professional Development, Cambridge School authorization process
Doświadczenie zawodowe
Pracowałem w Warszawie jako rzecznik prasowy Partii Demokratycznej, a także Public Affairs Manager w jednej z firm lobbingowych. Przez rok byłem również właścicielem małej franczyzy bankowej we Wrocławiu. Wierzę, że każde doświadczenie pozwala się rozwijać.
Moje pasje
Politics, social movements and volunteer actions. In my free time I love cooking, watching all good films of the world and spending time with my family.
Karolina Plaszczyk
Dyrektor IPS Playschool
Moje wykształcenie
- Pedagogika (magister) – Uniwersytet Wrocławski
- Psychologia (magister) – Uniwersytet SWPS
- Wychowanie Przedszkolne i Edukacja Wczesnoszkolna (studia podyplomowe) – Uniwersytet Wrocławski
- Organizacja i zarządzanie oświatą (studia podyplomowe) – Dolnośląska Szkoła Wyższa
- Certyfikat International Baccalaureate Professional Development: Making the PYP Happen
Doświadczenie zawodowe
Przed IPS pracowałam jako nauczyciel języka angielskiego z małymi dziećmi, a także jako opiekunka do dzieci w wieku 1-3 lat. Zdobyłam również doświadczenie w Londynie, pracując jako menedżer usług porządkowych podczas specjalnych wydarzeń. W 2011 roku rozpoczęłam moją podróż z IPS jako asystent nauczyciela, aby w 2012 roku zostać nauczycielem domowym. Od tego czasu lubiłam pracować z uczniami, którzy rozpoczynają swoją przygodę z edukacją. Od tego czasu lubiłam pracować z uczniami, którzy rozpoczynają swoją przygodę z edukacją. W 2016 roku zacząłem wspierać IPS jako wicedyrektor.
Moje pasje
Pasjonuję się psychologią – szczególnie obszarami związanymi z rozwojem i komunikacją. Uwielbiam czytać książki – mogę czytać wszędzie i nie ma dla mnie znaczenia papier czy czytnik. Czytam co najmniej 5 książek miesięcznie i uwielbiam historie, które sprawiają, że zastanawiam się, co wydarzy się na następnej stronie. Lubię też muzykę – słuchanie muzyki to mój sposób na relaks, a śpiewanie pomaga mi poczuć radość! Jestem osobą rodzinną i bardzo lubię spędzać czas z moją rodziną (mój mąż, moje dwie córki, moja siostra, a czasem także nasz mały pies i kot) – uwielbiamy gotować (i jeść!), podróżować i jeździć na rollercoasterach!
Barbara Gajda
IPS Dyrektor szkoły podstawowej i gimnazjum
Moje wykształcenie
- Certyfikat w zakresie zarządzania i przywództwa w szkole – Harvard Graduate School of Education
- Rozwój zawodowy związany z maturą międzynarodową: Realizacja PYP
- Studia podyplomowe, Zarządzanie i organizacja w oświacie – Dolnośląska Szkoła Wyższa
- Mgr pedagogiki, Wydział Sztuk Pięknych i Nauk Pedagogicznych
Doświadczenie zawodowe
Po ukończeniu studiów podróżowałam za granicę, organizując festiwale dla dzieci i prowadząc projekty kulturalne w Dublinie, a także wykładałam pedagogikę na Uniwersytecie Łódzkim w Dublinie. Od 2013 roku byłam zaangażowana w tworzenie Szkoły Podstawowej IPS, a od 2014 roku pełniłam funkcję dyrektora. Ciągły rozwój zawodowy i urlop macierzyński wyostrzyły moje umiejętności organizacyjne. Moim celem jest wspieranie rozwoju dzieci, pomaganie im w czerpaniu radości z nauki i osiąganiu sukcesów w przyszłości.
Moje pasje
Malowanie i majsterkowanie, ponieważ lubię nadawać swojemu otoczeniu osobisty charakter.
Fotografia – mój kreatywny sposób na uchwycenie rodzinnych wspomnień lub odkrywanie artystycznych perspektyw.
Ogrodnictwo – terapeutyczne i satysfakcjonujące doświadczenie
Eric Johnson
Dyrektor IPS Upper Secondary
Moje wykształcenie
- Doktorat z przywództwa edukacyjnego Przywództwo transformacyjne ,Uniwersytet Nowej Anglii
- Ukończona rozprawa doktorska: Unikanie katastrof kulturowych: Badanie wpływu kultury na międzykulturowe PLC w międzynarodowej szkole
- Magister edukacji: Program nauczania, instrukcje i nadzór – Uniwersytet Karoliny Północnej w Wilmington
- Ukończona praca dyplomowa: Program Matury Międzynarodowej i Wspólne Podstawowe Standardy Stanu: Identyfikacja luk w nauce
- Bachelor of Arts: Studia komunikacyjne – Uniwersytet Karoliny Północnej w Wilmington
Doświadczenie zawodowe
Moje doświadczenia w edukacji i życie za granicą głęboko ukształtowały moje życie, wyposażając mnie w umiejętności i globalną perspektywę potrzebną do osiągnięcia doskonałości jako dyrektor IPS Upper Secondary. Jako nauczyciel zyskałem głębokie zrozumienie uczenia się uczniów, znaczenia wspierającego środowiska i siły komunikacji. Moje doświadczenie w zakresie pedagogiki i rozwoju uczniów stanowi solidną podstawę do kierowania szkołą. Życie i praca w różnych krajach poszerzyły moją perspektywę i znajduję wielkie spełnienie w różnorodnych kulturach i międzynarodowych środowiskach, które definiują moją karierę w edukacji.
Moje pasje
W liceum nauczyciel powiedział mi, że dopóki się uczysz, nigdy nie marnujesz czasu. Ta myśl przylgnęła do mnie w dorosłym życiu i pomogła mi rozwinąć pasję do nauki. Niezależnie od tego, czy biorę udział w nowych zajęciach w celu uzyskania certyfikatu, badam najnowsze trendy edukacyjne, czy podróżuję do nowego kraju, podchodzę do każdego doświadczenia jako okazji do nauczenia się czegoś nowego.
Izabela Romanik
Wicedyrektor IPS Playschool, Menedżer Programu Nauczania
Moje wykształcenie
- Magister Pedagogiki Społecznej, Wydział Pedagogiki i Sztuk Pięknych Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
- Studia Podyplomowe, Wychowanie Przedszkolne i Wczesnoszkolne Edukacja Kolegium Menedżerskie
- Program nauczania i obserwacje COR o szerokim zakresie Fundacja Badań Edukacyjnych, USA
- Rozwijanie płynności mówienia w klasie podstawowej języka angielskiego Centrum Projektów Międzynarodowych, Exeter, Wielka Brytania
- Odblokuj potencjał swojej klasy Centrum Ewaluacji i Monitorowania, Cambridge, Wielka Brytania
- Konferencja edukacyjna Jak rozwijać umiejętności społeczne uczniów Fundacja Uniwersytet Dziecięcy
- Krajowy Kongres Metodologów i Nauczycieli Języka Angielskiego Ożywić nauczanie
- Certyfikaty z czytania ze zrozumieniem, Jolly Phonics, Uzupełniania Deficytowych Rozwojowych
- Certifikat z nauczania języka polskiego obcokrajowców Wrocławskie Centrum Integracji
- Certyfikowany Trener SensoplastykiII stopnia prowadzący warsztaty
Moje Doświadczenie Zawodowe
Bogate doświadczenie zawodowe w obszarze edukacji zdobyłam w Stanach Zjednoczonych, Anglii i Polsce. Miałam okazję uczyć i wspierać dzieci w nauce metodami zgodnymi ze standardami programów państwowych, zarówno w brytyjskim, jak i amerykańskim programie nauczania.
Przed IPS pracowałam w British International School of Wrocław. Rozwinąłam umiejętność stosowania podejść dydaktycznych we wczesnych latach jako nauczyciel EYFS oraz koordynator Pierwszego Etapu EYFS.
Spędziłam kilka lat w Michigan w Stanach Zjednoczonych, gdzie byłam nauczycielką w przedszkolu w GH Child Development Center w Ann Arbor.
Udało mi się także rozwinąć swoje zainteresowania na temat zaburzeń komunikacji, takich jak autyzm, w Centrum AC na Uniwersytecie Michigan.
Specjalizuję się w prowadzeniu warsztatów jako Certyfikowany Trener Sensoplastyka II stopnia.
Moje pasje
Moje pasje obejmują sztukę i kulturę, jazz, podróże, kwestie społeczne oraz opowiadanie historii za pomocą fotografii. Moje fotografie były publikowane w National Geographic, Fundacji Beksińskiego, Polskiej Misji Medycznej, klubie muzycznym Vertigo Jazz Club oraz w IPS.
Julia Ritchards
IPS Primary i Lower Secondary Vice-Principal, International Curriculum Manager
Moje wykształcenie
- Licencjat z edukacji elementarnej – Uniwersytet Boba Jonesa
- Cambridge Assessment International Education: Pierwsze kroki z mentoringiem
- Uczenie studentów zadawania własnych pytań – Harvard
- Rozwój zawodowy związany z maturą międzynarodową: Realizacja PYP
- Harvard: Leading People
- M.S. w edukacji STEM (w toku)
Doświadczenie zawodowe
Swoją karierę nauczycielską w IPS rozpoczęłam zaraz po studiach, pracując z uczniami klas drugich, trzecich i czwartych, co pomogło mi zbudować silne relacje i zrozumieć różnorodne potrzeby edukacyjne. Jako mentor nauczycieli i koordynator PYP wzbogaciłem program Primary Years o angażujące zajęcia. Teraz, jako wicedyrektor i kierownik ds. międzynarodowego programu nauczania IPS, wykorzystam swoje doświadczenia, aby wspierać pracowników i ulepszać nasze inicjatywy edukacyjne, dążąc do utrzymania wysokich standardów IPS.
Moje pasje
Jedną z moich największych radości jest spędzanie czasu z moją dwuletnią córką, niezależnie od tego, czy zwiedzamy zoo, odwiedzamy plac zabaw, czy budujemy zamki z piasku. Lubię też przytulić się do dobrego serialu. Dodatkowo moją pasją jest pieczenie.
Agnieszka Janiczek
IPS Vice Principal, Polish Curriculum Manager IPS Polish Teacher
Moje wykształcenie
- Filologia polska (mgr) – Uniwersytet Śląski
- Organizacja i zarządzanie oświatą (studia podyplomowe) – Akademia WSB
- Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną – oligofrenopedagogika (studia podyplomowe) – Szkoła Wyższa Milenium
- Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (studia podyplomowe) – Wyższa Szkoła Lingwistyczna
- Edukacja cudzoziemców – nauczanie języka polskiego jako drugiego/obcego (certyfikat)
- Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
Doświadczenie zawodowe
Dołączyłam do IPS w 2020 roku jako nauczycielka języka polskiego, a w 2021 roku zostałam kierownikiem nauczania języka polskiego w klasach 0-8. Obecnie pełnię funkcję wicedyrektora, koordynując polską podstawę programową. Wcześniej przez sześć lat uczyłam języka polskiego, prowadziłam klasy integracyjne i pracowałam jako terapeuta dzieci ze specjalnymi potrzebami. Koordynowałam również pracę nauczycieli języka polskiego, prowadziłam szkolny teatr i organizowałam lokalne wydarzenia kulturalne. Dodatkowo przez trzy lata byłam liderem programu „Akademia Przyszłości” w Stowarzyszeniu WIOSNA.
Moje pasje
Pasjonuję się teatrem współczesnym. Wolny czas spędzam na czytaniu książek, szczególnie interesuje mnie literatura okupacyjna i epistolarna. Chętnie kolekcjonuję wspomnienia z podróży, które są dla mnie życiową inspiracją i motywacją. Lubię wypoczywać na górskich szlakach.Ostatnio całkiem nieźle radzę sobie w kuchni, piekąc wysokokaloryczne słodkości.
Katarzyna Coombe
Wicedyrektor i dziekan ds. studentów
Moje wykształcenie
- University of Brighton – status wykwalifikowanego nauczyciela, kwalifikacje jako nauczyciel matematyki w szkole średniej
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Studia magisterskie na kierunku Informatyka i Ekonometria
- Cambridge Assessment International Education: Matematyka na poziomie szkoły średniej I stopnia
- Wyzywające zachowania młodych ludzi, poziom 3, usługa certyfikacji CPD
- Kwalifikacje nauczyciela Google
- Harvard Business School Online: Wiodąca nauka
- TES Mathematics Subject Knowledge Enhancement Course – Wielka Brytania
Doświadczenie zawodowe
Od kilku lat odpowiadam za przygotowanie do egzaminu Cambridge Checkpoint z matematyki dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów oraz matematyki IGCSE. Prowadzę również zajęcia rozszerzające i wspierające. Przed dołączeniem do IPS uczyłem matematyki w klasach od 6 do 12 w szkołach średnich w Anglii. Pracowałem w liceum ogólnokształcącym, gdzie uczyłem uczniów z obszarów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, a także w gimnazjum dla chłopców, gdzie mogłem uczyć uzdolnionych uczniów na najwyższym poziomie i nauczyć się, jak ich rozciągać i rzucać im wyzwania. Moja metodologia nauczania opiera się na rozwoju każdego ucznia poprzez rozwój pewności siebie i poczucia własnej wartości. Wierzę w częste nauczanie poprzez wzmacnianie zrozumienia tematu przez uczniów i wspieranie go mistrzostwem matematycznym. Zanim rozpocząłem karierę w nauczaniu, pracowałem w sektorze finansowym
Moje pasje
Spacery i spędzanie czasu z rodziną, picie dobrej kawy i przebywanie na łonie natury.
Magdalena Blum
Dyrektor ds. Rozwoju, Rzecznik Uczniów
Moje wykształcenie
- Filologia angielska, specjalizacja tłumaczenia (magister) – Uniwersytet Wrocławski
- Filologia angielska (licencjat) – Uniwersytet Wrocławski
- Zarządzanie (studia podyplomowe) – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
- Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (licencjat) – Dolnośląska Szkoła Wyższa
- Organizacja i zarządzanie oświatą (studia podyplomowe) – Dolnośląska Szkoła Wyższa
Doświadczenie zawodowe
W ciągu 9 lat w IPS byłam nauczycielką w przedszkolu, wychowawcą, nauczycielem języka polskiego, kierownikiem programu nauczania, p.o. dyrektora, a w tym roku przejęłam obowiązki dyrektora ds. rozwoju. Uwielbiam uczenia się nowych rzeczy o sobie i stawiania czoła nowym wyzwaniom, które sprawiają, że się rozwijam.
Przed IPS byłam niezależnym tłumaczem języka angielskiego oraz tłumaczem symultanicznym. Tłumaczyłam głównie systemy komputerowe, systemy bankowe, strony firm odzieżowych i wiele innych.
Moje pasje
Pasjonuję się rodziną, czytaniem (głównie literatura faktu), muzyką różnych gatunków i pochodzenia, pracą z dziećmi, jedzeniem i szybką jazdą.
Paulina Połacik-Godlewska
Dyrektor Szkoły Muzycznej IPS, nauczyciel języka polskiego, nauczycielka muzyki w Przedszkolu IPS Playschool
Moje wykształcenie
- Wokalistyka (studia magisterskie) – Akademia Muzyczna w Łodzi
- Wokalistyka (studia podyplomowe) – Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
- Filologia angielska (licencjat) – „Edukacja” Wyższa Szkoła Zarządzania
- Pedagogika wczesnoszkolna – „Edukacja” Wyższa Szkoła Zarządzania
- International Baccalaureate Professional Development: Making the PYP Happen
Doświadczenie zawodowe
Podczas moich 5 lat w IPS pełniłam funkcję nauczyciela muzyki w IPS Playschool oraz nauczyciela języka polskiego dla uczniów zerówki i klas pierwszych. Mam również wielką przyjemność kierować IPS Music School od 2019 roku.
Przed IPS współpracowałam z Teatrem Muzycznym i Operą w Łodzi. Moje koncerty odbyły się w Polsce, Czechach, Austrii i Rosji. Brałam udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez T. Żylis-Gara czy Udo Reinemann. Uczyłam języka angielskiego w szkołach językowych, pracowałem również jako asystent nauczyciela w szkole międzynarodowej.
Moje pasje
Słuchanie muzyki klasycznej to dla mnie wielka przyjemność. Co więcej, istnieje bogactwo legendarnych muzyków, którzy dosłownie przenoszą mnie do innego świata. Czas wolny poświęcam również na czytaniu, które pomaga mi się zrelaksować. Uwielbiam literaturę opartą na romantyzmie, II wojnie światowej i carach Rosji. Czytanie sprawia, że ??czuję się lepiej, lepiej śpię i jestem lepszą osobą.
Marta Stępniak-Cieśla
Koordynator życia studenckiego, Szef PSL i koordynator konkursów
Moje wykształcenie
- Licencjat filologii angielskiej ze specjalizacją nauczycielską i tłumaczeniową – Uniwersytet Wrocławski
- Mgr filologii angielskiej ze specjalizacją nauczycielską – Uniwersytet Wrocławski
- Studia podyplomowe – Nauczanie języka polskiego jako drugiego i obcego – Uniwersytet Wrocławski
- Studia podyplomowe – Kliniczna terapia mowy – Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu
Doświadczenie zawodowe
Z dziesięcioletnim doświadczeniem w nauczaniu, w tym pięcioletnim jako nauczyciel języka angielskiego i lider w prywatnej szkole językowej, organizowałem warsztaty i uczyłem angielskiego starszych uczniów. Jako koordynator życia szkolnego w IPS lubię koordynować konkursy i wydarzenia, które inspirują i stanowią wyzwanie dla uczniów. Moje doświadczenia wzmocniły moją pewność siebie w tej roli i cieszę się, że mogę nadal wspierać angażujące i wspierające środowisko szkolne.
Moje pasje
Każdego roku aktywnie uczestniczę w różnych warsztatach i webinariach poświęconych metodologii, nauczaniu i psychologii, dzięki czemu jestem na bieżąco z praktykami edukacyjnymi. W wolnym czasie lubię długie spacery z moim psem Luną, pasjonuję się jogą i treningiem obwodowym. Interesuję się również wyścigami żużlowymi, ze szczególnym entuzjazmem dla polskiej ligi. W sezonie żużlowym często można mnie spotkać na Stadionie Olimpijskim, kibicującą mojej ulubionej drużynie, Betard Sparcie Wrocław. Dodatkowo, bardzo cenię sobie zarówno polską, jak i skandynawską literaturę.